Meny
Blir Jungheinrich sin nye bærekraftambassadør Foto: Tom Ziora

Publisert
25.October.2021

Blir Jungheinrich sin nye bærekraftambassadør

Jungheinrich og tidligere Formel 1-verdensmester Nico Rosberg slår seg sammen om elektrisk mobilitet og bærekraft. Bærekraftentreprenøren og verdensmesteren i Formel 1 fra 2016 vil representere totalleverandøren innen internlogistikksektoren som merkevareambassadør.

– Nico Rosberg er ikke bare et ikon innen motorsport. Som investor og visjonær deler han Jungheinrich sin lidenskap for klimasmart, bærekraftig teknologi, forklarer Dr. Brzoska, styreleder i Jungheinrich AG. Den tidligere racerføreren er en av grunnleggerne av Greentech Festival, en global plattform for fremtidsrettet teknologi innen mobilitet, ernæring, landbruk, finans, mote og energi. Siden pensjonisttilværelsen har Rosberg vært en fremtredende talsmann for e-mobilitet og bærekraftig forretningspraksis.

– Vi trenger nye visjoner og smarte teknologier for planeten vår. Dette betyr å fremsnakke og stå på for å elektrifisere og redusere karbonutslippene i alle områder av økonomien vår – spesielt innen mobilitet,” sier Rosberg. “Jeg inntar førersete sammen med Jungheinrich for å pushe e-mobilitet.

Jungheinrich har helt siden oppstarten vært opptatt av elektrisk mobilitet og er en pioner og innovatør innen litiumionteknologi. For nøyaktig ti år siden lanserte Jungheinrich, som verdens første truckprodusent en serieprodusert gaffeltruck med Li-ionteknologi.

– Vår ambisjon om å skape bærekraftig verdi forener våre og Nico Rosberg sine verdier,” forklarer Dr. Brzoska. “Nico gir vårt engasjement og arbeid et ansikt utad. Samtidig ønsker vi å utvikle ideer sammen og jobbe med konkrete løsninger og muligheter for elektrifisering, energiøkonomisering og bærekraft for å vise hva som er mulig i fremtidens lagre. Sammen med vår nye merkevareambassadør Nico Rosberg, vil vi fokusere enda sterkere på dette engasjementet overfor våre kunder og samfunnet generelt.