Publisert
01.March.2016
Dachser – beste merkevare i logistikkbransjen
I bransjebladet «Verkehrundshau» sin Image Ranking 2016 vant Dachser priser i kategoriene «General load forwarding and groupage freight services» og «Food and consumer goods logistics» som den mest vellykkede merkevaren i logistikkbransjen.
[factbox id=”1″]
Fikk førsteplass i to kategorier
Dachser er populær blant innkjøpere av logistikktjenester i Tyskland. I «Image Ranking» som bransjebladet «Verkehrsrundschau» lager annenhvert år, fikk Dachser førsteplass i to kategorier. I kategorien «General load forwarding and groupage freight services» ga innkjøpere av logistikktjenester Dachser 738 av totalt 1000 mulige poeng, og i kategorien «Food and consumer goods logistics» fikk Dachser 747 poeng, noe som sikret firmaet topplassering i kåringen.
– Vi er veldig fornøyde med at vi har klart å forsvare begge Image-prisene igjen, sier Bernhard Simon. Utmerkelsene viser at vår innsats for å levere kvalitet, ekspertise og gode tjenester blir tatt godt imot. Samtidig motiverer det oss til å fortsette vårt målrettede arbeid, Chief Executive Officer (CEO) hos Dachser.
Leverandørs rykte spiller en viktig rolle
96 % av de deltakende beslutningstakerne innen logistikk fra industri og handel mener at en leverandørs rykte spiller en viktig rolle når man skal velge transport- og logistikkpartnere. De sa også at en logistikkpartners image i hovedsak avgjøres av tre faktorer: forholdet mellom pris og tjeneste,kvalitet og kundeservice. En faktor som er nesten like viktig, er at leverandøren overholder alle offentlige standarder og bestemmelser, samt bedriftens egne retningslinjer.
Markedsundersøkelse
Markedsundersøkelsesleverandøren Kleffmann, fra Lüdinghausen i Tyskland, ble leid inn på vegne av «Verkehrsrundschau». Kleffmann spurte 400 beslutningstakere hos tyske industri- og handelsbedrifter (innkjøpere av logistikktjenester) om de 79 viktigste merkevarenes image og gjenkjennelighet innen fem logistikksektorer. Undersøkelsen har fått tittelen «Image Ranking for Transport and Logistics Services in 2016», og den vurderer også imaget til små og mellomstore speditører med regional virksomhet i de individuelle undermarkedene. I tillegg vurderer den ryktet til de 15 viktigste europeiske logistikkregionene.