Meny
DHL Express “Best i Test” for sjette gang

Publisert
07.May.2018

DHL Express “Best i Test” for sjette gang

«Best i Test» – Kundeserviceprisen er en årlig test gjennomført av SeeYou der man tester over 150 av de største kundesentrene i Norge. I går ble det klart at DHL Express igjen stakk av med seier – for sjette år på rad.

Det konkurreres i flere klasser hvor det kåres en vinner i hver klasse samt en totalvinner som blir Årets kundesenter «Best i Test». Undersøkelsen gjennomføres av SeeYou i forbindelse med Call Center Dagene hvert år i regi av Confex.

Det har skjedd endringer i kontaktmåten på kundesenteret de siste årene og dette er tatt hensyn til i 2018. Hvert kundesenter blir kontaktet av 25 forskjellige Mystery Shoppere på flere forskjellige måter. Antall telefonhenvendelser går ned og flere blir kontaktet via kontaktskjema på selskapets nettside eller chat.

Alle kundesentrene blir målt opp imot de samme spørsmålene.

Målingen har fokus på:

• Mottak og velkomst

• Kundebehandleren – løsning

• Avslutning og totalinntrykk

I år, som de fem siste årene, gikk DHL Express av med seieren i kategorien «Pakketransport».

– Vi er utrolig stolte og ydmyke over å vinne prisen for fantastiske sjette år på rad. Det at vi denne gangen også har blitt målt på andre plattformer, viser at den jobben vi gjør hver dag, og det fokuset vi har på kvalitet i alle ledd, gir resultater. Gjennom motiverte ansatte som alltid gleder seg til å gå på jobb, har vi fokus på at hver kontakt med kundene våre er en mulighet for å gi unik service og for å gjøre kundene fornøyde. Vi lover å ikke hvile på laurbærene, men fortsette å videreutvikle oss også fremover, sier Nina Bjørlo, Head of Customer Service.